Header Header
۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۷
كدخبر: ۲۶۶۵

به گزارش رجانيوز، روزنامه ايران كه عملاً به بولتن جريان انحرافي تبديل شده است، عمده مطالب صفحات دو و سه خود در يك هفته گذشته را به اين موضوع اختصاص داده و عملاً خبرهاي مهم كشور را پوشش نمي‌دهد.

در خبرگزاري جمهوري اسلامي نيز به دفاتر استاني ابلاغ شده كه براي توجيه اين ساختارشكني روزنامه ايران با نمايندگان و كارشناسان گفت‌وگوهايي گرفته شود.

در دو مورد از اين گفت‌وگوها كه امروز منتشر شده، بر اساس آنچه كه بر روي خروجي ايرنا قرار دارد، يك نماينده موضوع حجاب را پاشنه آشيل انقلاب خوانده و ديگري تأكيد بر حجاب چادر مشكي را (كه از قضا مورد تأكيد رهبر انقلاب است و رجانيوز پيش از اين گزارش مفصلي در اين زمينه منتشر كرده) افراط مي‌خواند.

گفت‌وگوي اول

نماينده مردم تبريز، اسكو وآذرشهر درمجلس شوراي اسلامي گفت: نقد منصفانه مسايل فرهنگي و اجتماعي با در نظر گرفتن واقعيت هاي جامعه وظيفه رسانه هاست.

'شكور اكبرنژاد' به ايرنا گفت : واقعيت اين است كه شنيدن نقدها از رسانه هاي خودي خيلي بهتر از سوء استفاده رسانه هاي بيگانه و ايجاد فضاي دلخواه آنهاست.

وي در پاسخ به پرسشي در مورد نوع برخورد با ويژه نامه روزنامه ايران موسوم به خاتون ۱ گفت : آزادي مطبوعات ايجاب مي كند تا رسانه ها در بيان نكات و نقدها در حد مصالح جامعه عمل نمايند.

اكبرنژاد همچنين با اشاره به فلسفه حجاب تصريح كرد : تاكيد به حجاب چادر مشكي افراط است كه مطبوعات بايد آن را را بيان كنند، چرا كه حجاب چادر مشكي دراسلام اجبار نشده واز نظر علمي، روحي و رواني نيز سفارش نشده است.

وي با تاكيد بر اين موضوع كه بايد مراقب افراط وتفريط ها در جامعه باشيم ، گفت: رنگ هاي متين و شاد نيز مي تواند در نوع حجاب و رنگ چادرها مورد استفاده قرار گيرد.

وي با اشاره به حجاب مناسب در برخي كشورهاي مسلمان اظهار داشت: در كشوري مثل مالزي پوشش كامل اسلامي به بهترين شيوه بيشتر از طريق چادر حاكم است كه بيشتر از رنگ هاي سفيد و شاد استفاده مي كنند.

گفت‌وگوي دوم

نماينده مردم قوچان در مجلس شوراي اسلامي، گفت : تا كنون در كشور كار جدي كارشناسي در خصوص رنگ چادر انجام نشده است.

'نصرا.. كماليان' در پاسخ به خبرنگار ايرنا در خصوص شدت برخورد با ويژه نامه روزنامه ايران موسوم به خاتون ۱ ، گفت : بايد ميان طرح مباحثي در خصوص رنگ چادر و زير سووال بردن حجاب كاملا تفاوت قائل شد.

كماليان گفت : بررسي و پژوهش در خصوص رنگ سياه در چارچوب يك بحث تاريخي مطلب جديدي است كه تا كنون در اين زمينه به صورت جدي كار كارشناسي در كشور انجام نشده بود.

وي اظهارداشت : البته اين بررسي هم بايد در محيط بسيار آرام مطرح شود ضمن اينكه بايد توجه داشت كه طرح اين مسئله به هيچ وجه اصل حجاب را زير سووال نمي برد.

وي با بيان اينكه مسئله رنگ واستفاده از رنگ ها به مد وفرهنگ موجود درهر جامعه بازمي گردد، گفت : اينكه رنگ مشكي براي پوشش چادر مناسب است يا نه يك مسئله است اما هم اكنون در فرهنگ ما رنگ سياه براي پوشش انتخاب شده است.

كماليان افزود : انتخاب رنگ سياه هم نماد اين مطلب است كه ' نمي خواهم ديده شوم ' اما شايد استفاده از ساير رنگ ها به معناي خواهان ديده شدن و جلب توجه باشد.

وي گفت : علت اين انتخاب هم ويژگي هاي رنگ سياه است كه از جمله مهمترين آن عدم جلب توجه نگاه ها است بنابراين فلسفه حجاب با رنگ سياه جور در مي آيد.

وي با اشاره به اينكه ايرانيان در قبل و بعد از اسلام به پوشش و حجاب پايبند بوده اند ، گفت: نمونه عيني اين حقيقت را مي توان در ساخت مجسمه هاي عريان در كشورهاي اروپايي و برخي كشورهاي شرقي اشاره كرد.

كماليان افزود: اين در حالي است كه در هيچ دوره تاريخي و آثار بجا مانده از گذشتگان به هيچ وجه شاهد تنديس ها و نقاشي هاي انسانهاي عريان نيستيم و همين امر نشان از فرهنگ ايرانيان بر حجاب و پوشش دارد.

وي گفت: موضوع حجاب در حقيقت پاشنه آشيل در اصول انقلاب است كه نبايد اجازه داد به هيچ وجه مورد سوء استفاده بدخواهان قرار گيرد.

اين نماينده افزود: التهاب در فضاي فعلي جامعه به هيچ وجه به نفع كشور نيست زيرا موجب سوء استفاده فرصت طلبان و سودجويان مي شود بنابراين بايد در آرام كردن فضا همه تلاش كنيم.


Header