Header Header
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
كدخبر: ۹۲۱۲۱

مترجم: عليرضا- ترک کردن سيگار سخت اما امکان پذير است. پس از ترک سيگار لازم است چند نکته رعايت شود که در اين مطلب به نقل از «Readers Digest» به آن پرداخته شده است.

*از مصرف نوشيدني هاي کافئين دار بپرهيزيد: بهتر است حداقل به مدت ۳ تا ۴ روز از نوشيدن قهوه اجتناب کنيد؛ زيرا با مصرف کافئين ممکن است هوس سيگار کشيدن کنيد.

*مصرف مشروبات الکلي: مصرف مشروبات الکلي علاوه بر عوارض بسياري که دارد، ميل به سيگار کشيدن را افزايش مي دهد.

*استرس: زماني که فرد دچار استرس مي شود، براي برطرف کردن آن به سيگار کشيدن رومي آورد. بنابراين بهتر است در اين زمان از قرار گرفتن در محيط هاي پراسترس پرهيز شود.

*اضطراب: افرادي که دچار اضطراب مي شوند، پس از ترک سيگار به دليل نداشتن سيگار در دست، احساس درماندگي مي کنند.

*کارهاي چالش برانگيز را به تأخير بيندازيد. کارهاي چالش برانگيز باعث ايجاد استرس و اضطراب مي شود از طرفي انجام آن به تمرکز نياز دارد. در اين شرايط اين احتمال وجود دارد که مجدداً به سيگار کشيدن گرايش پيدا کنيد.

*بحث يا بگومگو کردن: سعي کنيد با نزديکان و دوستان بگومگو نکنيد تا مجدداً به سمت سيگار کشيدن گرايش پيدا نکنيد.

مهماني ها: از دورهمي هايي که افراد در آن سيگار مي کشند، دوري کنيد تا وسوسه نشويد.

* خودتان را فريب ندهيد: نگذاريد اين وسوسه که «اين سيگار آخرين نخ سيگارم خواهد بود» شما را گول بزند؛ زيرا اين موضوع مي تواند به عنوان يک دام عمل کند و اين عادت مخرب در شما ادامه پيدا کند.



Header