Header Header
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
كدخبر: ۹۶۴۲۴
حتما شنیده اید که خنده بر هردرد بی درمان دواست! می دانید لبخند زدن و خندیدن بهترین راه برای ارتباط با دیگران و لذت بردن از زندگی است. تحقیقات جدید راش نشان می دهد که شخ طبعی بر بهزیستی ما تاثیر دارد و از میزان افسردگی کم می کند

راش و همکارانش به شرکت کننده های تحقیق خود این 5 تمرین را دادند تا یک ماه امتحان کنند:

1.سه موضوع خنده دار: در پایان روز، 3 موضوع خنده دارد که در روز تجربه کردید را بنویسید. احساس خود را در طول این تجربه توصیف کنید.
2.موضوعات خنده دار را بشمارید. در طول روز، همه اتفاقات خنده داری که افتاده را بشمارید. هر اتفاقی که افتاد به طور خلاصه روی کاغذ یا گوشی خود بنویسید تا اخر شب تعداد کل آنها را حساب کنید.
3.استفاده از شوخ طبعی: توجه داشته باشید که هر اتفاقی که در طول روز می افتد یک موضوع خنده دار خواهد داشت. همچنین خودتان هم می توانید فعالیت های جالب و خنده داری را انجام دهید. این کار می تواند شامل فیلم کمدی دیدن، صحبت با یک دوست بامزه، پیدا کردن مسائل خنده دار در اینترنت، خواندن جک و غیره.
4.مسائل خنده دار را جمع کنید: یکی از بامزه ترین اتفاق های سال گذشته را به یاد بیاورید و این اتفاق را با جزئیات هرچه بیشتر روی کاغذ بنویسید.
5.کنترل استرس با شوخ طبعی: درمورد تجارب استرس‌آمیز امروز خود فکر کنید. بنویسید چطور با شوخی و خنده می توانست حل شود.

هریک از این فعالیت ها در کوتاه ترین زمان، شادکامی را افزایش و افسردگی را کاهش می دهد، اما سه تمرین اول حداقل شش ماه زمان می خواهد تا به طور خاصی شادکامی شما را بالا ببرد!پس صبور باشید...

از الآن یکی از فعالیت های بالا را انتخاب کرده و به مدت یک هفته تمرین کنید. ممکن است کمی احساس شادکامی کنید. اگر احساس خوبی پیدا نکردید حداقل فایده این کار این است که شوخ طبعی را در شخصیت خود قدری پرورش داده اید

مترجم: عاطفه_محمدصادق 



Header