Header Header
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
كدخبر: ۹۶۴۸۱
روش های قدیمی برای افزایش درآمد رستوران ها دیگر کهنه شده اند… شما به روش های نوین نیاز دارید !

ما بهترین ایده هایی که میتوانید از آنها در ایران استفاده کنید و مشابه آن در کشورهای خارجی اجرا شده است را سعی کردیم در این مقاله به شما معرفی کنیم. ایده هایی را که بیشتر شانس موفقیت دارند امتحان کنید و برای یک بار هم که شده مورد بررسی قرار دهید تا ببینید چه تاثیراتی بر کسب و کار شمادارند.

برخی از صاحبان رستوران­ ها بسیار قدیمی فکر می­کنند و بعضی ها غرق گزینه های جدید بازاریابی و فناوری محور شده­اند.
برخی دیگر ستاره های سینمایی و دنیای فوتبال هستند و هیچ شناختی ازموارد بازاریابی جدید ندارند و فکر میکنند اعتبار و شهرت آنها باعث درآمد زایی رستوران آنها در بلند مدت خواهد شد (که اینطور نیست…) در پایان روز، همه می دانند که نیاز به انجام حرکتی جدید برای جذب مشتری بیشتر دارند تا صندلی­ های خالی خود را پر کرده و درآمد رستوران شام را افزایش بدهند.

همه مان میدانیم تکنیک هایی نوین رستوران داری باب شده که بسیار هزینه بر و وقت گیر هستند.
با توجه به این این وبسایت برای کارآفرینان جوان است، افرادی که به تازگی شروع به کارآفرینی کرده اند، سعی کردیم ایده هایی به شما معرفی کنیم که در عین کارآمدی، هزینه بسیار پایینی برای شما داشته باشد.

 

دنیل بولود
دنیل بولود

 

در ادامه 12 استراتژی نوین بازاریابی برای افزایش درآمد رستوران بیان شده است، ایجاد حسن نیت مثبت در جامعه، و ساخت علامت های تجاری رستوران از جمله روش­ هایی مقرون به صرفه و آسان برای رونق بیشتر این کار می­باشد، اما کافی نیستند !

میخواهید درآمد رستوران تان افزایش چشمگیری داشته باشد؟ این ایده ها را امتحان کنید…

استراتژی اول | پست مستقیم

آنقدر خود را گرفتار تکنولوژی نکنید که حتی کاربرد و استفاده موارد دیگر را فراموش کنید. شرکت مارکتینگ دبل ال برند با ارسال پست مستقیم در Mspark در هاچینسون با هزینه­ای کمتر از 2000 هزار دلار موفق شد ساکنان جدید این منطقه را که در 90 روز گذشته نقل مکان داشتند مورد هدف قرار داده و تبلیغات خود را برای آنها ارسال کند.

در مدت یک ماه، افرادی که این پست را دریافت کرده بودند و به رستوران مراجعه کردند موجب افزایش بیش از 7000 دلار درآمد این رستوران شدند.

فکر میکنید در ایران این استراتژی جواب نمیدهد؟
کافیست منطقه جدیدی را هدفگیری کنید و طبق تبلیغاتی به ساکنین آن منطقه جدید و دورتر اعلام کنید که فقط برای آنها هزینه پیک رایگان خواهد بود… بعد از مدتی آنها هم مشتری شما خواهند شد.

 

استراتژی دوم | استفاده از شبکه­ های اجتماعی

از اپلیکشن­هایی که در دسترس عموم قرار دارند و امروزه بسیار رواج پیدا کرده­اند استفاده کنید؛ مثل اینستاگرام و تلگرام.
با تهیه عکس و فیلم برند رستوران، مکان و چگونگی کسب و کار خود را تبلیغ کنید. محل جغرافیایی رستوران تان را به اشتراک بگذارید و از مردم بخواهید که در رستورانتان عکس سلفی گرفته و برای شما ارسال کنند و به بهترین عکس یک شام رایگان هدیه دهید.

این روش  باعث تبلیغات بیشتر برند تجاری رستوران شما می­شود و با استفاده از شبکه­ های اجتماعی و افزایش بازدیدکنندگان پوشش تبلیغاتی گسترده­ای خواهید داشت.

 

استراتژی سوم | تحویل رایگان

می­توانید از دفاتر خدماتی درخواست پیک کنید و با توسعه کسب و کارتان حدود ده تا پانزده درصد از درآمد خود را به استخدام یک نیرو برای تحویل رایگان سفارشات اختصاص دهید. با بسته­ بندی­های از پیش آماده شده زمان تحویل را کمتر کنید و در زمان هر چه کمتر سفارشات را به مشتری تحویل دهید.

یک شرکت پیتزایی در آمریکا با شعار «اگر سفارش شما زمانی بیشتر از یک ساعت به دست شما رسید، لازم نیست مبلغ آنرا پرداخت کنید.» باعث شد درآمد رستوران اش 25% افزایش پیدا کند.

 

استراتژی چهارم | بازاریابی تاثیر گذار

تماس با افراد مشهورِ محلی و تبلیغات در یک وبسایت مرتبط، پیج های مرتبط در شبکه های اجتماعی و … می توانید کسب و کار خود را از طریق بازاریابی مدرن امروزی گسترش دهید.

وبلاگ نویسانی که در حیطه مواد غذایی برتر در شهرستان شما مشغول به کارند را از طریق ایمیل یا رسانه های اجتماعی برای صرف یک منوی خاص دعوت کنید و علاقه خود از حضور در وبلاگ و یا سایت های اجتماعی برجسته را اعلام کنید. اجازه دهید با آشپز شما و نحوه­ ی تهیه غذا آشنا شوند و امیدوار باشید تا شاهد نتیجه مثبت این کار و تبلیغات برای هزاران کاربر محلی  باشید.

مردم به به اعتبار افراد با نفوذ اعتماد میکنند و اگر این افراد به رستوران شما اعتماد کنند، نتیجه آن میشود اعتماد مردم.

 

استراتژی پنجم |ارائه برگ تخفیف به ساختمان­ های اطراف

همه آپارتمان ها می خواهند برای مستاجران تسهیلاتی را ارائه کنند سعی کنید در ساختمان­ ها و مناطق اطراف برگ تخفیف (تخفیفات معقول که ارزش کار شما را زیر سوال نبرد) پخش کنید و استقبال مردم از این تخفیفات را تحت نظر قرار دهید.

با بررسی واکنش­ها و استقبال مردم می­توانید برخی از فعالیت­های بازاریابی خود را به این روش اختصاص دهید.
برای مثال، اگر شما اعلام کنید که یک کوپن تخفیف بر روی تراکت شماست و با ارائه آن مشتری میتواند تخفیف بگرید، باعث میشود مشتری به تراکت شما بی تفاوت نباشد و شما هم طرف دیگر میتوانید بسنجید آیا تعداد کوپن های دریافتی به قدری بوده که هزینه تبلیغات را پوشش بدهد یا خیر؟

روش دیگر نیز استفاده از وبسایت های تخفیف گروهی مثل نت برگ یا تخفیفان است.

 

استراتژی ششم | استراتژی رسانه­ های اجتماعی

تنها با گذاشتن عکس در اینستاگرام نمی­توان توقع داشت که شاهد سیل عظیم مشتری به رستورانتان باشید. باید از رسانه­ های اجتماعی به عنوان یک رسانه با قدرت بازاریابی پیچیده استفاده کنید. محتوای پرطرفدار ایجاد کنید تا همه به دنبال اشتراک آن باشند در اپلیکیشن­ های پرطرفدار حضور داشته باشید از مردم بخواهید عکس سلفی خود را در کنار رستوران و یا برند تجاریتان برای شما بفرستند و با لایک کردن شما به آنها تخفیفات ویژه ارائه دهید.

شبکه های اجتماعی را به عنوان یک رسانه انتخاب کنید؛ جایی که مشتری های احتمالی شما آماده شنیدن شما هستند، چه چیز با ارزشی دارید تا برای آنها تعریف کنید؟

 

هنری کیسینگر
هنری کیسینگر

 

استراتژی هفتم | بازاریابی از طریق ایمیل

ایمیل هنوز هم یکی از راه های اساسی برای برقراری ارتباط با مشتریان و باقی ماندن در ذهن مردم است. حفظ یک استراتژی بازاریابی ایمیل مداوم با استفاده از تکنیک­ ها و ابزارهای به روز رسانی ایمیل از راه­های جذب مشتری می­باشد.

شما میتوانید یک عکاس استخدام کنید و یک عکسِ به اصطلاح «یهویی» از مشتری تان بگیرید و به آنها نشان دهید تا اگر مایلند آن عکس را داشته باشند برایشان ایمیل کنید. میتوانید ایمیل مشتری تان را پس از صرف غذایش دریافت کنید و عکس را برای وی بفرستید و آنها را از طریق ایمیل همیشه در جریان اخبار رستوران قرار دهید.

 

استراتژی هشتم | بازاریابی با ارسال پیامک

ارسال پیامک از دیگر راه­های موثر در جذب مشتری می­باشد با استفاده از سرویس­های ارسال پیامک انبوه، کسب و کار خود را تبلیغ کنید و شاهد افزایش مشتریان خود باشید.

شما از طریق ارسال پیامک میتوانید خودتان را به مردم بشناسانید که این نکته مهمی در افزایش درآمد رستوران تان است.
بسیاری از افراد بالای 30 سال در ایران، هنوز اهمیت زیادی به پیامک ها میدهند، پس اگر مخاطب هدف تان افراد بالای 25 یا 30 سال است، ارسال پیامک گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

 

استراتژی نهم | رویدادهای خاص

مقدار زیادی از "رویدادهای خاص” وجود دارد  که شما می توانید  از آن به نفع خود استفاده کنید.
به عنوان مثال روز دختر که در آن بسیاری از پدرها به دنبال خلق یک روز خاص برای دخترشان هستند. با ارائه خدمات خاص در چنین روزی رضایت مشتریان خود را جلب کنید و برای روزهای خاص خدمات ویژه ارائه نمایید.

همه این موارد می­تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش درآمد شما داشته باشد.
در طول ماه، ایام مورد نظر را رصد کنید، برای آنها کمپین طراحی کنید و از این ایام برای خدمات بیشتر و بهتر به مشتری استفاده کنید.

 

استراتژی دهم | مشارکت در برنامه­ های رادیویی

تنها به دنبال تبلیغات رادیویی نباشید سعی کنید برنامه­ های رادیو را دنبال کنید و در روزهای جشن­های خاص و موقعیت­های ویژه در پخش زنده برنامه آنها شرکت کنید و نهایت استفاده را از این فرصت­ها برای تبلیغ کسب و کار خود داشته باشید.

برای مثال با نام رستوران تان، در مسابقات رادیویی شرکت کنید و یا پیامک هایی برای گوینده رادیو که میفرستید تا آنرا بخواند، در آن خودتان را به عنوان «رستوران X» معرفی کنید.

 

استراتژی یازدهم | طراحی مسابقه

هنگامی که موفق شدید فردی را برای تحویل رایگان استخدام کنید، می­توانید میان شرکت­ های محلی یک مسابقه طراحی کنید و با طرح سوالاتی چون "کدام شرکت با خرید بیشتر از رستوران ما جایزه نهایی را به خود اختصاص می­دهد؟”  به تبلیغ و جذب مشتری بیشتر بپردازید.

اگر مشتریان شما شرکت ها نبودند (فرض بر این باشد که شما کترینگ نباشید) میتوانید در بین مشتریان عمومی تان، یعنی مردم عادی نیز مسابقه برگزار کنید. مثلا «چه کسی میتواند زودتر از 2 دقیقه یک همبرگر را بخورد؟» ، «رکورد غذا خوردن در رستوران متعلق به کدام مشتری است؟» و …

 

استراتژی دوازدهم | انجام فعالیت عام المنفعه

مقداری از سود خود را برای سازمان های خیریه محلی مانند حوادث غیرمترقبه، مدارس، و غیره اختصاص دهید. پوشش خبری فعالیت شما به نوعی کسب و کار شما را سر زبان می­اندازد. هیچ مشکلی وجود ندارد اگر مردم را از انجام کارهای خوب خود مطلع سازید.

بسیاری از شرکت های برتر دنیا مانند Microsoft نیز از این استراتژی برای بودن در رسانه های به صورت رایگان استفاده میکنند؛ چرا شما استفاده نکنید؟

بسیاری از تاکتیک های بازاریابی به دنبال معرفی شما به افراد بیشتر هستند، سعی نکنید تمام هفته آینده را صرف انجام این کار کنید. همه می­دانند که مشتری حرف اول را در تبلیغِ کسب و کار شما می­زند با جلب رضایت مشتری و ارائه خدمات نوین موفقیت خود را هر چه بیشتر تضمین نمایید و کسب و کار خود را گسترش دهید.


Header