تجار ایرانی بازارهای خود را احیا کردند
بررسی اولویتهای کالایی و کشورهای هدف صادراتی در فاصله سالهای 92 تا 95 نشان میدهد تجار ایرانی توانستهاند پس از لغو تحریمها، بازارهای خود را احیا کنند. جدیدترین گزارش سازمان توسعه تجارت حاکی است که با ازسرگیری روابط ایران با دنیا به واسطه رایزنیهای سیاسی و تجاری، ایران توانسته بازارهای صادراتی از دست رفته خود را در هفت گروه کالایی «کشاورزی»، «غذایی»، «کالاهای غیرنفتی»، «برق و مکانیک»، «نساجی، پوشاک، فرش و چرم»، «پتروشیمی» و «معدن» بازپس گیرد و با چرخش از منطقه آسیا به سمت کشورهای اروپایی نیز گام بردارد.